Yeni bir pasta tarifiyle karşınızdayım. :)
Zor görünmesine karşın, yapımı çok pratik bir pasta bu.
Eee,fazla pratiklik de göz çıkarmayacağına göre...
Malzemeler:
* 1 adet hazır pasta keki (Bim'de bulabilirsiniz.)
Ara Krema İçin Gerekenler:
* 3 su bardağı süt
* 3 yemek kaşığı un
* 1 yemek kaşığı mısır nişastası
* 1 su bardağı dövülmüş fındık (Rondonuz falan yoksa taşla ezebilirsiniz.)
* 4 yemek kaşığı toz şeker
* 100 gr marmarin (tarifi kağıda yazarken böyle yazmışım) veya tereyağı
* 2 muz
Üst Krema İçin Gerekenler:
* 1 paket krem şanti
* 1 su bardağı süt
Süslemek İçin Gerekenler:
* 1 adet muz
* 1 su bardağı damla çikolata
Hazırlanışı:
Önce üst kremayı hazırlayacağız ki hemen buzdolabına koyabilelim.Böyle daha soğuk olacak,emin olun!
Boşuna fen dersi görmedik onca yıl!
Kremayı hazırlamaya başlıyoruz.Krem şantiye süt ekleyip 2-3 dakika mikserle veya çırpma teliyle çırpıyoruz.Buzdolabına koyuyoruz sonra.
Gelelim ara kremamıza...Sütü,unu,mısır nişastasını ve toz şekeri bir tencereye alıp karıştırarak pişiriyoruz.Kaynamaya başlayınca margarin ve fındığı ekliyoruz.Margarin eriyince tencereyi ocaktan alıyoruz.Aslında bulduğum tarifte bu işlem böyle yapılmıyor ama ben böyle yapıyorum.Siz ne yaparsanız yapın.
Biliyor musunuz bilmiyorum,pasta kekinin iki katı var.Alt tabanına biraz süt döküyor,sonra da üzerini fındıklı ara kremamızla kaplıyoruz,dilimlediğimiz muzları koyuyoruz.
Pasta kekinin üst katını yerleştiriyoruz ve dolapta en az yarım saat beklemiş olan üst kremamızı sürüyoruz.Üstünü muz dilimleriyle süslüyoruz,damla çikolata serpiyoruz.Bu arada ben damla çikolatayı serpmedim,resmen paketi boşalttım! Neyse...İsterseniz üst kattaki keke de süt dökebilirsiniz,hani yumuşak olsun diye.
Afiyet olsuuuun!
Bir Öğrencinin Tarif Defteri / En Güzel Yemekler
9 Temmuz 2013 Salı
28 Haziran 2013 Cuma
Meyveli Pasta
Pasta yeme ihtiyacı hissediyor insan bazen.Hele de öğrenciyse ve 8 saat bir sınıfta tıkılı kalmışsa...Ama ben düşündüm taşındım,bundan sonra pastanelere para kazandırmak yok! Kendi pastamı kendim yapıyorum artık. :D
Malzemeler:
*1 paket kedi dili bisküvisi
*3 tane yumurta
*1 litre süt
* 1 paket vanilya
*10 yemek kaşığı şeker
*4 yemek kaşığı un
*125 gr margarin
*Mevsim meyveleri
Hazırlanışı:
Yumurta,süt,vanilya,şeker,un ve margarini muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin.
(Kolunuzun kopmasını istemiyorsanız,karıştırma işlemi için bir gönüllü bulun.)
Kedi dili bisküvilerin yarısını kabınıza tek sıra halinde dizin.
Üzerine 1 sıra meyve dizip,pişirip ılıttığınız muhallebinin yarısını üstüne dökün.Kalan bisküvileri muhallebinin üstüne dizin.Muhallebinin kalan yarısını en üste yayın ve düzleştirin.Pastanın üstünü meyve ile süsleyin.Dilerseniz,şu eti pufların üzerindeki renkli renkli süslerden de serpebilirsiniz pastaya,hoş oluyor. Buzdolabında birkaç saat bekletin ve servis yapın.
Afiyet bal şeker olsun. :D
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)

